Uluslararası Karadeniz Taşımacılık Forumu İstanbul’da Gerçekleştirildi 23.11.2016

23.11.2016

Uluslararası Karadeniz Taşımacılık Forumu İstanbul’da gerçekleştirildi. Forumda yeni güzergâhlar ve taşıma koridorları ile Avrupa-Ortadoğu-Asya ticaret hacminin geleceği üzerinde görüşmeler gerçekleştirildi.

Foruma Edirne Ticaret Borsası’nı (ETB) temsilen Yönetim Kurulu Başkanı Özay Öztürk iştirak etti.

Küresel arenada en büyük kullanıcısı olduğumuz TIR Gümrük Transit Rejimi’ne katılımımızın 50. Yılı dolayısıyla ulusal kefil kuruluş olan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından, forum kapsamında ‘’TIR Sistemi Kefaletinde 50. Yıl’’ isimli özel bir oturum düzenlenerek, TIR Sisteminin Ülkemizde düzenli şekilde işlemesine katkı sağlayan firmalara plaketleri takdim edildi.

Sektörün geliştirilmesi için TOBB olarak bakanlıkla önemli projeler gerçekleştirdiklerini ifade eden TOBB Başkan Yardımcısı Halim Mete; “Kara Gümrük Kapılarını yap işlet devret yöntemiyle yenilemeye devam ediyoruz. Geçiş hacmini 4 katına çıkardık, bekleme zamanının yarıya düşürdük. Gümrük Kapılarını yenilememiz sayesinde nakliye ve gümrük işlemlerinden sağlanan tasarruf yıllık 400 milyon lirayı buluyor. Bu modernizasyon Birleşmiş Millet tarafından en iyi uygulama seçildi. E-TIR projesini hayata geçiriyoruz. Kağıt ortamında yürütülen TIR sistemini elektronik ortama taşıyarak rol model olmaya başladık. Türkiye’den Avrupa’ya tarifeli yük transferi başlattık. Tarihi İpek Yolu’nun tekrar canlandırılması için çalışmalar yapıyoruz. Yılda 350 bin TIR taşıması ile TIR belgesi kullanımda Türkiye 9 yıldır birinci. Yıllık 35 milyar dolarlık kefalet riski birliğimiz tarafından üstleniliyor.” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Müsteşar Yardımcısı Şaban Atlas yaptığı konuşmada, Deniz Otoyollarının geliştirilmesi ve Karadeniz Otoyol projesinin öneminden bahsederek, “Kesintisiz ulaştırma için sadece fiziki bağlantıları yeterli olmamaktadır. Bölgede serbest taşımacılık yapılması için ülkeler arasında işbirliği yapılması çok önemli. Yine sürücülere yönelik uygulanan vizeler de  taşıma önündeki engellerdendir.” dedi.

Gümrük ve Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Çiftçi; “Son 10 yılda gerçekleştirilen kamu ve özel altyapı yatırımları ile lojistik altyapısı iyileştirilmiştir. Türkiye 20 merkez köy kurmaktadır. Bu sayede nakliye maliyetleri düşecektir. Lojistik GSYH’da yüzde 12 paya sahibidir. Bölgelerimizi ve illerimizi birbirleriyle birleştirmeye ve güçlü bir lojistik altyapısı oluşturmaya devam edeceğiz. Balkanlar ve Kafkaslar arasında köprü pozisyonundaki Karadeniz bölgesine duyulan ilgi sürekli artmaktadır. Ülkemiz KEİ’nin kuruluşunda aktif rol almıştır. Ticaretin itici gücü taşımacılıktır. Farklı modların birlikte kullanılması gerekiyor.” dedi.